Jak správně začít? Strava, oslabené tělo, očisty, síla, jídelníček...

Tady se snažte dodržovat témata a nevybavovat se, od toho jsou tu kecárny.
Počítejte s tím, že to po vás bude někdo další číst a hledat tady informace.

Moderátor: hugo

Odpovědět
Mattarello
Příspěvky: 1
Registrován: pát pro 02, 2016 10:29

Jak správně začít? Strava, oslabené tělo, očisty, síla, jídelníček...

Příspěvek od Mattarello » pát pro 02, 2016 11:02

Dobrý den,

Moje stravování bohužel v posledních 20ti letech (tedy od narození až do nedávné minulosti) nebylo díky lepkovým, mizerně kvalitním a nezdravým potravinám z velkých kamenných supermarketů/hypermarketů vhodné . Nebyl zde žádný systém a velká omezení. Ve stravě se objevovaly suroviny (obsahující lepek) z velkých řetězců - převážně pečivo, luštěniny, ovoce, sladkosti, jogurty, sýry, zelenina, maso a další nevhodné potraviny. Tělem prošlo už spousta škodlivých potravin a častý problém s vyprazdňováním (zácpou) si pamatuji už od mého malého věku.

V průběhu měsíce září jsem začal s postupným vyřazováním potravin a upravováním jídelníčku. Poslední 3 měsíce dodržuji přísnou bezlepkovou dietu, vynechal jsem veškeré průmyslově zpracované potraviny ze supermarketů a hypermarketů (pečivo, sladkosti, maso, nápoje, ovoce/zelenina, mléčné/rybí/slané/mražené výrobky...). Váha šla během těchto 3 měsíců dolů o cca 10 kg.

Celkově se moje tělo díky ztracené váze necítí nejlépe, je hodně oslabené a lenivé. Jakoby ztratilo sílu a všechna fyzická námaha je bolestná. Aktuálně se můj jídelníček skládá pouze z jednoho kokosového ořechu denně (téměř měsíc). Žádnou očistu těla jsem doposud nikdy neprovedl. Budu hodně rád za vaše návrhy, připomínky a určení vhodných směru a cílů.

► Základní informace (začátek prosince)
- Věk: 20 let
- Váha: 40 kg
- Výška: 180 cm

- Stav těla: oslabené, velmi hubené, slabé bez svalů, vyčnívající kosti, bez energie.

- Pohyb: pouze základní - občasná chůze
- Aktivita: doposud téměř žádná, která by využívala sílu těla
- Stres: minimální až nulový
- Prostředí: okrajová městská část

► Minulost a současnost (začátek prosince)
- Váha během posledních 2 let: kolem 50-53 kg
- Váha před 3 měsíci: nad 50 kg, většinou kolem 51-53 kg
- Váha během posledních 3 měsíců: 40-42 kg

- Pitný režim během posledních 3 měsíců: průběžně 2-3 l denně čisté kohoutkové vody (voda je vždy převařena v keramické konvici a konzumována většinou v teplém stavu).

► Stravování:
Moje aktuální strava se téměř celý poslední měsíc skládá pouze z jednoho kokosového ořechu. Negativních účinků kokosového ořechu nepozoruji, ale že by tělu tato strava pomáhala v něčem výrazně, to zase říct nemůžu (respektive to nemám ničím doložené). K zahnání hladu a nakrmení žaludku působí dobře. Ale mám takový pocit, že to bude jeho jediná výrazná vlastnost pro mé tělo.

Uvažuji o změně, ale nemohu najít vhodné, kvalitní a pro mě prospěšné suroviny, které bych zde zařadil.
Veškeré nabízené ovoce a zeleninu na trhu jsem už vyřadil a neplánuji jejich konzumaci. Totéž se dá říct o vařené stravě a živočiších potravinách. Rád bych přešel na kvalitní a prospěšnou stravu, kde budu mít přehled o tom, zda potravina mému tělu výrazně prospívá, co ve skutečnosti obsahuje, co ve skutečnosti vkládám do úst a zda pochází z kvalitních nekontaminovaných zdrojů.

Historie mého stravování:
- Konec září - konec října: převážně zelenina (každý den maximálně 2 z těchto druhů surovin: mrkev, kedlubna, brokolice, okurka, rajčata) doplněná ovocem. Vše ze supermarketů/hypermarketů.
- Konec října - začátek listopadu: strava omezena pouze na slunečnicová semínka loupaná (denně 100g).
- 10.11.2016 - doposud: strava omezena pouze na 1 kokosový ořech denně.

► Vyprazdňování - stolice:
V minulých letech stále docházelo hodně k zácpě, kdy strava pobývala týden (někdy i více) v těle, než došlo k vyprázdnění a uvolnění.

Začátkem října jsem začal vždy obden užívat Lepicol ProActive (4 malé lžičky, vždy pouze ráno nalačno). Zácpa se již netvořila, ale stolice neměla pevný tvar - byla to řídká kaše. Při stravě omezené pouze na slunečnicových semínkách bylo každodenní vyprazdňování formou řídké kaše.

Nějaké jiné změny jsem se nedočkal, ani když jsem přešel pouze na denní stravu z kokosového ořechu, a tak jsem zatím užívání Lepicolu přerušil.

Aktuální stolici mám při stravě na kokosovém ořechu řídkou (spíše projímavou) a vodnatou. Frekvence vyprazdňování v posledních dvou týdnech je vždy obden.

► Očisty - očištění těla:
Doposud jsem nikdy neprovedl žádnou očistu.
Pro začátek hodně uvažuji o klystýru, šankhaprakšálaně, půstu, očistě ledvin, nicméně nejsem si jist, zda při současném stavu je to vhodným začátek. Čím bude vhodné začít a v jakém pořadí? Má smysl provádět tyto očisty, nebo existují efektivnější?

► Dotazy a další postup. Jak dále pokračovat?

1) Čím nejlépe dále začít a pokračovat? A v jakém pořadí?
2) Jakou surovinou bude nutné nahradit můj jídelníček? Co dlouhodobě bude mít smysl konzumovat?
3) Bude správné zcela omezit konzumaci kokosových ořechů? Bude je třeba zcela vyloučit z denního užívání?
4) Jakými druhy očist bych měl začít? V jakém pořadí? Jak velký vliv to bude mít na mé tělo?
5) Má smysl provádět očisty typu klystýr, šankhaprakšálana a půst, nebo existují efektivnější, účinnější a hlavně bezpečnější alternativy, které lze jednoznačně doporučit pro stav mého těla?
6) Jakým způsobem/stravou/surovinou/doplňkem se mi podaří upravit stolici, tak aby měla správný hnědý tvar a k vyprazdňování docházelo denně?

Příspěvek vkládám kromě fóra zdravi-az.cz i zde, především kvůli možným rozdílným návrhům, radám a komunitě.
Předem děkuji za zodpovězení dotazů, za vaše návrhy, připomínky a určení vhodných směru a cílů.

Odpovědět