zelený borazon

Tady si každý můžete založit svůj vita-deníček.
Podmínkou je, že název deníčku bude začínat vaší přezdívkou.
Viz vzor.

Moderátor: hugo

Odpovědět
borazon
Příspěvky: 24
Registrován: ned zář 27, 2015 14:25

zelený borazon

Příspěvek od borazon » čtv říj 29, 2015 22:37

Ahoj, lidi.

Asi tak od léta se aktivně snažím o živou. Jde to se střídavými úspěchy, zvlášť urputné jsou sladkosti, na kterých jsem, obávám se, tak trochu závislá... Normální pečivo už jím jen svátečně, vyměnila jsem ho za raw placky. Maso nejím už téměř vůbec a jen výjimečně si dám rybu.
Co se vajec a mlíka týče, můžu bez nich být docela dobře a už ani chuť by na ně nebyla (kromě sýrů). Na jogurty jsem naštěstí nikdy moc nebyla, takže když mi (jednou za čtvrt roku) na něj přijde chuť, udělám si ho z ml.kokosu nebo kešu oříšků. Mám skoro pocit, že by to šlo i z dřevotřísky, když se pomedí a posype l-bacílky. :D :D Jenom mixér by se z něj asi po...

Vařené si ještě sem tam dám (hlavně teď v zimě, protože mrznu, nebo z lenosti připravit si něco rozumnějšího), když si odmyslím občasnou grilovanou zeleninu s rozpečeným sýrem, jedu hlavně saláty a když mám čas, tak i šťávy.
Když jsem doma, nejím nijak moc, ale v práci mě děsně honí chutě a hlady, takže toho sežeru tunu. :oops:

Vzorová snídaně: slabší černý čaj+pohanka s ovocem, sušeným ovocem skořicí a otrubama (v zimě) anebo samotný ovoce nebo šťávu (v létě).
Vzorový oběd: salát s namočenejma semínkama nebo se sýrem (příští týden by už měla být sušička, takže se už těším na větší pestrost pokrmů :)
Vzorová večeře: buď žádná (když obědvám pozdě) nebo šťáva nebo nějaká vařená nebo sladká věc, když mě přemůžou chutě.

Zdravotní změny: Chvíli to bylo super - pocit vyčištěnosti, lehkosti, čerstvosti, hladké kůže, energie (což jsem do té doby s nedostatečností štítné žlázy moc neznala), ale teď jde do tuhého a pobolívá mě hlava a klouby. (Detox, nebo málo piju. Nebo obojí?) Žaludek se žlučníkem zlobil ze začátku taky hodně, než jsem zjistila, které typy zeleniny mi nesvědčí. Naštěstí teď už oba daly pokoj a ozvou se, jen když sním tu a tam nějakou prasárnu - mastnou, česnekovou, smaženou nebo plnou chemek.
Jinak mezi pozitiva musím zařadit i příznivější vylučování :oops: :D :br

Ozeki
Příspěvky: 205
Registrován: čtv kvě 21, 2015 15:01

Re: zelený borazon

Příspěvek od Ozeki » úte lis 17, 2015 21:29

O sladkostech byl v televizi v listopadu uveden film Cukr-blog, bohuzel z youtube byl smazan a v iVysilani neni, asi cukrovarnici skoupili autorska prava :-)

borazon
Příspěvky: 24
Registrován: ned zář 27, 2015 14:25

Re: zelený borazon

Příspěvek od borazon » úte led 26, 2016 0:45

Další posun: hodně často suším placky, občas odšťavňuju (nejoblíbenější je směs mrkve, špenátu, mandarinek a citrónu), občas něco teplýho, ale už žádný maso. Sladký je furt problém, stejně jako nutnost ovsa, teplých čajů a tun skořice a chilli. Suchá kůže, neschopnost se soustředit, bolení v krku pokaždý, když sním něco přehnaně tepelně upraveného, neschopnost dělat něco pořádnýho. Už aby bylo jaro. Jdu si naložit zelí. :) Klíčím o sto šest, jablka s křenem jsou delikatesa pro zmrzlé s chronickou rýmou - doporučuju. Jenom žlučníkáři opatrně. Držte mi palce, ať vydržím u cvičení. Už nevím, jak jinak se zahřát...

Ozeki
Příspěvky: 205
Registrován: čtv kvě 21, 2015 15:01

Re: zelený borazon

Příspěvek od Ozeki » sob úno 06, 2016 9:46

Tady mas nejake inspirace na placky

http://youtu.be/r1jrZTWvgbM (co ma ale rachytycky chlapec s krkem netusim)

https://youtu.be/v1Pl_Ecuw88

https://youtu.be/AE1Q3SARNX8

https://youtu.be/FSOdmGAE-mo

Videa jako dobre (semi-profi) udelany...

Bohuzel dosud neznam zadneho (fyzickeho ani virtualniho) veg ci vita praktikujiciho xx let, ktery by i vypadal ukazkove (zdrave a sveze, po fyzicke strance) a choval se trosku normalne... Cimz netvrdim, ze neexistuje. No clovek je vsezravec, ze? V dobe supermarketu vsak musi byt obezretny vsezravec, thats all.

borazon
Příspěvky: 24
Registrován: ned zář 27, 2015 14:25

Re: zelený borazon

Příspěvek od borazon » sob kvě 07, 2016 15:30

Díky za tipy. :)

Teď jsem zas o kus dál - sice pořád ještě tu a tam sním něco vařeného (když je zima, nebo když mám prostě chuť), ale chuť na syrové převažuje. Stále ještě mám odpolední chutě (hlavně v práci, kde jsem odpoledne nejvíc unavená), napadá mě, jestli nakonec nejím příliš málo, a proto mám chutě na sladké, kterým často podlehnu. Je těžké ubránit se, když to má člověk u čumáku, nemluvě o návštěvě u rodičů, kteří mi vždycky spolehlivě zkazí žaludek :D

Můj současný jídelníček vypadá následovně:

Kdykoli se dostanu do přírody, která stojí za řeč, konzumuju divoké byliny.
Snažím se víc naslouchat tomu, co moje tělo opravdu chce a co mu dělá dobře a no co přirozeného má chuť, to mu dám, ať je to chřest, kyselé jablko nebo natvrdlé vejce.
Miluju šťavnaté a sladkokyselé věci, což možná vyplývá i z toho, že málo piju - prostě nedokážu rozpoznat žízeň a místo toho něco sním, protože si myslím, že mám na něco chuť.

Aktuální snídaně v hezkých dnech obnáší hlavně šťavnaté ovoce, ve studených dnech výživnější ovoce se skořicí, případně pohankou nebo bezl. ovsem. Když mám náladu, tak si usuším ovocnou palačinku nebo pohankové/ovesné sušenky s ovocem. Už se i občas obejdu bez čaje, což je co říct, protože na kvalitním vysokohorském čaji frčím odnepaměti. :)
Když snídám příliš brzy, svačím banán nebo něco sladkého a výživného pro rychlou energii.
Obědvám většinou salát, v němž převažuje zelené a nějaká sladší vodnatá zelenina (málo piju, takže proto) ochucená citrónovou šťávou nebo jinou dobrou věcí, navrch klíčky nebo nějaká semínka, oříšky, nebo živý chlebík. Když se mi chce plácat s něčím složitým, vyrobím si oříškový sýr nebo třeba živou pizzu. Když se mi nechce plácat s ničím, udělám si šťávu (ačkoli ta mě moc nezasytí) nebo si jen nakrájím zeleninu na kousky (tzv. co dům dal) a jím je samotné tak, jak to narostlo.
Odpoledne přichází ta největší krize, kdy se mi začne chtít hrozně spát (protože únava, stres, poobědová gastronomická demence, výše zmiňovaný zdravotní stav, počasí, apod.), takže nutně potřebuju čaj a něco sladkého. Snažím se to občas zaplácnout křížalami nebo banánem, ale v práci často podlehnu a dám si nějaký pečený koláč - většinou makovo-tvarohový (nebo hůř - šlehačkový), protože cukr mi dodá pocit štěstí, lepek mě zaplácne a mák uklidní stres. No ale snad se to časem poddá. Doma tyhle chutě mívám jen velmi zřídka a hlavně z nudy.
Večeře se řídí podle toho, jak moc prasácká svačina byla. Pokud hodně, nevečeřím už nic, pokud málo, sním kus okurky nebo třeba jablko. Večerní dietní chyby se občas vyskytují, pokud jsem mimo dům. To jsem ve větším nebezpečí - nepočítaje občasné pivo apod.
Obecně ale můžu říct, že se mi chutě začínají tříbit a kdybych víc pila a snížila příjem sladkého, bylo by mi mnohem líp. Cítím to ráno - když jsem se den předtím hlídala, vůbec mě nebolí v krku, jak se mi stává v těch méně šťastných dnech.

Odpovědět